onsdag 16 december 2009

En sista gång...


Allt har sitt slut - ibland till glädje, ibland till sorg... idag va det med blandade känslor som jag gjorde mitt sista nämndssammanträde. Jag har varit med i 10 år tror jag... hjälp va länge. Jag borde vara expert men så är det absolut inte.

Vi har varit en bra grupp som har förändrats en hel del genom åren. Flera har varit med längre än jag och det är nästan lite sorgligt att sluta.

Mötet började med en "hyllning" till min debattartikel - Wow... vem kunde tro att den skulle tas upp där? Ska va en Björnabo till de´! Tack Göran. Han både började och avslutade mötet. Avslutningen va en självskriven dikt som va mycket roande!!

Som sagt ett härligt gäng i alliansgruppen -

Abbas - en känd krögare med talang för komplimanger!!
Kristina - Skolfröken som varit med i flera omgångar
Ragnhild - Kvinnornas kvinna!!
Roland - Stabil kille som kan en massa saker
Ulric - En helskärpt kille, kopia av TinTin men utan Malou och Kapten Haddok
Solidad - Strålande gruppledare som njuter av Chile för närvarande
Anna - pigg jänta som jag inte lärt känna så bra men hon kommer att bli farlig för (s)
Magnus - Fd taxi-driver som är tillbaka i politiken
Å så jag då....

Ja, ungefär så ser vår grupp ut! Abbas gav mig tidernas komplimang idag - TACK - det värmer för en "sliten, julklappsjagande morsa" JAG blev glad!!

Jag fick flera trevliga kommentarer och kramar innan vi sa God Jul och tack å hej... Man kanske inte varit så dålig iaf... Men det är inte så lätt att alltid vara påläst och minnas siffror i oändlighet.

Farmor va min räddande ängel idag. Tur att jag har henne. Barnen va på dagis till kl 14 och sen hämtade hon mina små troll. Hos henne fick de baka negerbollar - kul. Kusinbrudarna va också där så jag antar att hon är rätt slut på ikväll efter att ha haft 4 barnbarn och 4 miljoner pärlsocker kulor runt golvet.

Själv har jag njutit av Bonde söker fru - Ikväll va det kärlek på riktigt!! Sen slog jag över på TV4+ - Pernillas jul. Allt för att få så mycket julstämning som möjligt.

Under tiden jag såg på det slog jag in lite paket. Nu är barnens julstrumpor klara - alltså - de paket som de ska öppna på morgonen! Åh va mysigt.

Om en vecka så är det dan före dopparedan... Jag vet precis vad jag ska göra - Jag ska sitta och dricka julmust, glögg, spela bingolotto och njuta av skinkdoften...

Skickade ett SMS till min sambo igår, frågade honom om han va me på en bingokväll den 23 dec... Svaret blev precis som jag ville ha det - Så klart vi ska det!!
Nu börjar julkorten ramla in

Det är lika kul varje dag när man kollar posten - nya roliga julkort från nära och kära... Vi ska skicka iväg våra också men det blir väl i helgen - tar väl en sväng runt byn och agerar brevbärare. Problemet är bara att våra kort inte kommit än.... hm - spännande!
***************************************************
Dagens reflektion!
Om man bemöter människor med glädje får man glädje tillbaka. Om man bemöter människor med respekt får man respekt till tillbaka.
Idag tackade jag en person för nåt jag blev glad över igår tack vara honom... HAN blev glad... jag hade lika gärna kunnat strunta i att säga det men som vanligt så kunde jag inte låta bli att prata på... som sagt - han blev glad att jag va GLAD!!
***************************************************

Smile!! YYY

Inga kommentarer: