tisdag 15 december 2009

I vår vackra vita vinter värld!

Äntligen så ser vårt landskap ut som ett julkort! Snö överallt. Julgranen ser så där bullig och mullig och gosig ut som den ska göra. Träden är vita... ALLT är vitt! Som Ernst skulle ha sagt - "Det här går jag igång på"
Nu har vi väl fått lite hjälp med julstämningen! Jag hade tänkt å pyssla lite här inne ikväll men se de blev inte nåt av... Det blev snöskottning istället. Länge sen jag fick så mycke frisk luft. Två kvällar i rad enbart med luft! Kan jag nog behöva - jag som är en riktig kontorsråtta eller så jagar jag dammråttor de dagar jag är hemma.

Hur har den här dagen sett ut då? Jo, som vanligt så gott som. MEN till ovanligheten så va det glögg-bjudning på dagis - å så pepparkakor förståss.
Det va även bjudning på jobbet ikväll - jultallrik med styrelsen MEN jag hade ju mina små killar att ta hand om så de va bara för mig att åka raka vägen hem när arbetsdagen va över.

När vi skottat klart tog vi och gjorde ett hembesök hos den enbente - återgäldade en film vi lånat - Flickan som lekte med elden... en mycket bra film, måste nog låna den en gång till, helt klart en film man kan se fler gånger.
Jag fick även några nya filmer på posten idag. En till mig och en till barnen. Så den som är sugen på en film kväll hos mig är välkommen - Nils och jag bjuder på pop-corn och Djungelboken! Men skulle man tycka att den inte känns riktigt rätt så kan jag erbjuda Främmande fågel... har för mig att den gått på tv men jag minns inte att jag såg den.
Å andra sidan är det nåt fel på mitt film-minne - minns ju ingenting...

Så till dagens hälsotips!
De sa på radion idag att 4-5 koppar kaffe (undra om muggar räknas) om dagen gör att man håller diabetes borta... ALLTSÅ - ingen sockersjuka här inte! MEN man brukar ju mumsa nåt till kaffet - det kanske inte är så bra...

Ett annat hälsotips till fröken Karlström är det här med sömnen - ska kanske unna mig 6 timmars sömn i natt. Ska nämnligen till stan imorgon på kultur och fritidsmöte. Ingen ledig onsdag som jag är van. Grabbarna ska på dagis och Axel har ångest över vad som bjuds till lunch... GRÖT - ingen favorit hos honom -Det blir nog endast en macka, tur att farmor ska hämta dem så då får han väl äta nåt smarrigt hos henne.

Hockus pockus.... trolleri-trollera- i säng ska JA!
´
Go´natt!!

Inga kommentarer: