onsdag 19 oktober 2011

Vackrare väder idag!

Godmorgon! En ny dag med nya möjligheter. Det känns som jag ska hinna med massor idag men det kan också betyda att det inte blir nåt alls.
Grabbarna är skickade till skolan och jag sitter och njuter av en kopp kaffe. Det här är bästa stunden på dagen. Jag har läst lite bloggar och kollat fejjan. Snart kommer väl grannfrun med ÖA - inte lika modernt som nätet men dock hemtrevligligare!
Jag sitter och lyssnar på P4 Göteborg - läste i Jonnas blogg att hon skulle vara med i programmet ....

Efterlysningen jag la ut igår om den hemlösa katten - Det verkar inte vara någon som känner igen den... Trist!

Vad händer i Skorped då?
Ikväll är det stort kläd och plastburks party på Baptistkyrkan kl 19. Imorgon drar BUGGKURSEN igång - Det finns fortfarande plats för några fler så det är bara att anmäla sig!!
Konsum säljer billiga värmeljus och kyckling till bra pris... Kööööööööp!!

Känner att jag måste hålla Afrikaresenärerna uppdaterade på vad vi gör här hemma i Skorped - Såg din kommentar Marie, kul att du läser och jag ska försöka fånga ögonblicken när det händer nåt så att du får en dos av Skorped när hemlängtan blir för stor. Hoppas att ni har det bra där borta. Visst skriver ni också en blogg??

Själv ska jag dra igång dagens sysslor - kan bara inte bestämma vart jag ska börja... en ljudbok i örat och sen sätter jag fart!

Ha en bra dag!!

Inga kommentarer: