måndag 3 oktober 2011

Ja, då va det dags

Ja, ni såg själva i mitt förra inlägg... nu har minusgraderna kommit. Det är så att man får rysningar över hela kroppen men å andra sidan är det ju bara att gilla läget. Jag är alltid lika oförstående när vintern kommer - kan inte på något vis förstå att jag ska överleva dessa månader men som tur är så finns det några hållplatser längst vägen mot en ny vår

Överlevnadstidtabell
  • Vintertid = Man får en timme extra!
  • Novemberlov = LEDIG!
  • AFÅ = AdventsFörberedande Åtgärder
  • SGHD = Stora GranHuggarDagen
  • Advent = Mysigt
  • Glögg = Gott
  • Snö = Julstämning
  • Lucia = Snart jul
  • Julklappar = KUL med paket!
  • Vintersolståndet? (heter det så) = Nu vänder det... känns bättre att säga det så här års än vid midsommartid 
  • Jullov = LEDIG!
  • Nyår = Partaj i goda vänners lag!
  • Nytt år = Hm, har aldrig gillat nyår men okej... man är på rätt sida årshjulet.
Ja... så är man inne i blåkalla januarivintern... överlever man månad 1 så överlever man månad 2... efter den så finns det hopp om liv och sen kan man ana ett ljus i mörkret... Efter ljuset i mörkret så kommer vårsolen på riktigt... snön smälter bort och flyttfåglarna kommer åter... Blunda och tänk på ljudet av en Storsbov... Då är sommaren inte långt borta...
Vi kommer att klara även den här vintern - va så säker!

Det är sånt här dravel som jag skriver när inte nåt annat vettigt hänt. Jag har jobbat idag med allt vad det innebär. En trevlig lunchstund hos Marina... Hunnit med promenad och ett mysigt besök av svärmor. Kväll på 29:an, barnen sover och jag borde väl också gå och knyta mig... Har en tvätt som ska hängas och sen... sen ska jag försöka sova lite - hoppas på mer sömn i natt. Igår låg jag och hostade till kl 2 - Gissa om jag va dödstrött imorse... Men efter en dusch och kaffe är man på banan igen!

Jag har sagt det förr och säger det igen, Njut av stunden...
Jag har det så bra, är så lyckligt lottad...

Nån som undrar va jag köpte för skor i helgen?? Rätt dyra men snygga och sköna i mitt tycke... tror knappast att jag kommer att frysa i dessa.
Se själv och avgör!
Verkar väl rätt så varma... tål nog både en och annan hockeymatch/träning och snöskottning!

Nog surrat för idag  - jag går och lägger mig och laddar för en ny fantastisk dag.

Inga kommentarer: