tisdag 25 oktober 2011

Plus och minus

Månaden börjar att dra sig mot sitt slut... det innebär påfyllning på kontot... MEN även en rejäl hög med räkningar... Den här månaden tror jag alla har hittat hit.
Har suttit och betalat till Myckelgensjö IF, KB65, Volvo, Dina x 3, Dannes foto, Skellefte-bränslen/kraft... ja, nån fler som önskar dela löningen med oss?? Den roligaste räkningen förutom skolkorten va medlemsavgiften till VI UNGA - Ni har väl gått me?? För ung är vi ju alla och kan det bli nå roligare än att få vara medlem i världens bästa förening för endast 30 kr/skalle - BETALA!!! Snart slår väl bion upp portarna och då måste man ju dit och se alla filmer som visas!

Här har inte hänt så mycket mera ikväll. Axel drog på Miniorerna och fick ta del av fröken Näsströms äventyr i Haiti... han fick veta att hon har ett fadderbarn där och räknade snabbt ut att det borde alltså bli hans fadder-tremänning... smart!!

Tips till grann-jäntan:
Bästa råttfällan!!
Den här klarar de inte
att överlista! Råttan dör
direkt. -BINGO
De ägarlösa kattungarna figurerar fortfarande på vår gård... Snälla, är det ingen som känner sig vid dessa små sötingar? Med tanke på att det verkar härja råttor i var och varannan gård så borde ALLA vara sugen på att ta hand om de små liven. Här är det rätt så rått-lugnt just nu!

Imorgon är jag ledig och det är nog bra det med tanke på hur ont i huvudet jag har... eller det är väl mera bihålorna som känns trånga. Så fort jag bockar ner mig känns det som om pannan ska sprängas... OGILLAS!
Vad mer som ogillas är hockeylaget i den här stan... va håller de på med?? Jag säger som min käre Rickard brukar säga - jag önskade att jag inte brydde mig... men det gör man ju. Grrrrrrrrrrr!!

Kom ihåg att boka in lördagkväll - LÄGER-EKO på Baptistkyrkan kl 19.00 - Det kommer garanterat att bli en trevlig kväll - Ta på Dig lägertröjan från sommarens läger och kom!
Tänk att det finns alltid nåt trevligt att göra i Skorped!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Dagens reflekton:
Hur många dåliga tv-program kan man göra?? Just nu är det "Värsta pojkvänsakademin" på TV3 -MEN så TRAGISKT. Vem kommer på alla urdåliga program. Deltagarna, programledaren... ja hela konceptet är ju katastrof...
---------------------------------------------------------------------------------------------

Nix-pix.... nu blir det kväll på Skorpedsvägen 29. Sov gott och på återhörande redan imorgon - då möts vi med en kopp rykande kaffe! Längtar redan.

Inga kommentarer: