måndag 17 oktober 2011

En ny vecka

Helgen gick som vanligt fort. Vi hade en trevlig lördag i Birsta. Hade nog kunnat stanna där några timmar till men vi hade annat som väntade - Baptistkyrkans 150 års kalas... några av brudarna i bilen hade vissa åtaganden där.

Vi gick grundligt igenom alla viktiga prylar... kände och klämde och nu är vi nog lite mer klar över vad som ska köpas vid nästa tillfälle. Ikea är ett återkommande o-problem kan man säga.

Inne på Birsta City provade jag en jacka som jag tyckte va fin... men när jag inte kunde bestämma mig direkt så blev det inget köp, hm, samma butik finns här i Övik så jag får nog knalla in där idag och se om samma jacka finns... prova igen och ta ett nytt beslut,

Nu ska jag snart ge mig iväg till jobbet. Ska packa bilen full med prylar som jag köpte i lördags. Världens bästa R bytte till vinterdäck igår så nu ska man väl vara rustad inför vintern. Fy vilken läskig årstid vi har framför oss.
Tur att det kommer en jul så det finns ett delmål i hela vintern.

Igårkväll tog vi oss en sväng till familjen Broman - äntligen kan man säga. Vi har varit på väg dit flera gånger men det har inte blivit av. Som vanligt alltid lika trevligt!

Ikväll håller Helena B och Karin N en kurs i Hjärt-Lung räddning - jag vet inte om det finns platser kvar men OM, så är det bara att höra utav sig till nån av brudarna... alltid bra att kunna!
Mer kurssugen?? BUGGKURSEN börjar på torsdag...

Ha en bra dag - nu sticker jag till stan men först ska jag väcka den övriga familjen.
Kramelikram!

1 kommentar:

Marie sa...

Hej Katrin! -läser din blogg från Afrika för att få lite utlopp för hemlängtan till Skorped!