torsdag 27 oktober 2011

Långledig!

Så va den här veckan till ända... vilket också innebär att jag börjar novemberlov... Barnen är lediga nästa vecka, så även jag. Det är alltid med blandade känslor som man går på ledighet - svårt att släppa jobbet - vet inte vad som är ogjort om man säger så.

Idag har jag gjort lite julklapps inköp.
Besökte det nya leksaksvaruhuset BR - hittade två schyssta klappar och fick även två helium ballonger på köpet. Gissa om jag kände mig kul när jag drog runt stan med dessa två.... hur som helst så blev mina små troll glada av dessa luftfyllda saker.

Ikväll har jag jobbat med LUPen. Detta jobb tar visst aldrig slut. Förhoppningsvis så börjar dokumentet ta form och det är bara en massa blanketter som ska fyllas i.... Detta blankett-fyllda-Sverige kan få en vanlig ideellt arbetande människa att riva sitt hår.

Torsdagkväll brukar betyda BIBLIOTEKS-besök... ikväll fick vi skicka barnen med en vikarie... TACK farmor för att du ställde upp och skjutsade barnen.
Det är verkligen en stor hjälp att ha sina nära och kära som grannar - vi har tur!!

Å du som inte brukar besöka Skorpeds bibliotek - Gör det.. det är super bra - Jag beställer alla nya böcker på nätet och vips så finns de att hämta här - gisses vilka pengar man spar på att inte köpa de böcker man vill läsa och det bästa av allt - jag behöver inte förvara alla böcker sen de är lästa... Gör ett besök Du också!

Imorgon är det fredag - det vanliga står på schemat och så har vi ett utvecklingssamtal på dagordningen. Lördag är det hockey för hela slanten... när ska man få lösa krysset och dricka massor av kaffe med en god vän??? Nåväl, hockey är ju också kul, särskilt när det är MATCH!! Ska bli kul att se grabbarna spela på riktigt!

Nu ska jag göra kväll - känner mig vansinnigt trött - god natt alla glada - Jag kan bara åter säga att vi bor på världens bästa plats - Har väldens bästa bank - SIDENSJÖ SPARBANK - lokal stark och självständig och De vet VEM JAG ÄR!!!  Man får den hjälp man behöver NÄR man behöver! Mycket bra.
Förhoppningsvis finns det ström imorgon - då puttrar kaffepannan och kanske kommer ett nytt fantastiskt inlägg från mig...

Inga kommentarer: