söndag 30 oktober 2011

Fantastiskt!

Ännu en fantastisk kväll i Skorped.

Efter dagens hockeyäventyr va jag rätt så seg. Låg och degade i soffan och insåg att ska här bli nån mat är det lika bra att sätta igång... men först en dusch... och sen mat... tur för mig att jag planerade så, för "PLING" - vill du äta med oss?? Tack snälla för den inbjudan... så klart jag ville det.
Efter super god mat drog vi till kyrkan och fick lyssna till olika minnen från sommarens två läger. Vi fick även se fina bilder på lägerbarnen och en massa läskiga bilder från nattäventyret... bl a så figurerade jag själv på några av bilderna... vet inte om jag va trollpacka, torgkärring eller bara en fattig tunnbrödsbagerska...

Helena B höll i kvällens möte och många flikade in med reflektioner från vad de upplevt. Mina bästa  minnen från Harpsjölägret är helt klart Karin Nilssons hippie dans om kvällarna... vet faktist inte vilken kväll som va bäst. Kanske den då hon "inte" rakat sig under armarna. (ett gott skratt förlänger livet... åh va gammal vi ska bli)
Men det finns ju fler bästa minnen... Lägerradions alla kluriga låtar, nattäventyret, kaffekoppen när man kom på morgonen och lämnade han som inte vågat sova i tältet eller Anna-Karins tårdrypande berättelser. Listan kan göras lång och även sammanfattas som
"Ingen sommar utan läger"
Kvällen avslutade med fika i cafét och trevligt sällskap runt bordet. Där avhandlades diverse viktiga frågor som att:
  • Man ska aldrig va utan sprit i ett hem.
  • Melodikrysset kan va svårt även om det är barn tema - Björnen sover eller gubben noak - Ark eller Ide??
  • Bor vi i en modern variant av Bullerbyn? Svar - JA! Närmare sagan kan man nog inte komma.
  • Sommarlovet ska vara när det ska vara!
  • Ska man maskera eller ska man torka med en trasa?
Ja, ni förstår själva vilka viktiga frågor som gicks igenom, en djupanalys av livet med Aina, Anna, Helena och Jag.

Så blir det då vintertid på riktigt - Sommar´n e kort - en timme ska bort...
Hur va det nu då? Ställa fram, ställa tillbaka - ICA reklamen har ju verkligen lyckats ställa till detta den här veckan... de har inte varit riktigt enig åt vilket håll visarna ska skruvas.
Jag kan iaf glädja dig med att Du får sova en timme längre imorgon. Klockan ska alltså skruvas tillbaka.
Lägger in ICA reklamen om det skulle finnas några tvivelaktigheter

 

2 kommentarer:

Aina Arvidsson sa...

Ja om man nu ska bums putsa fönster en vinterdag måste man ha lite starkare grejer i vattnet. Men hörru:en bättre ide
Släck lyset, tänd ett ljus, bjud på en kopp kaffe och ha en trevlig pratstund, skratta gott.

Katrin sa...

Bra idé Aina!