tisdag 4 oktober 2011

Årets!

Så har vi avverkat årets KANELBULLE-DAG Tur att vi har Lännäs byskoleförening som tar sitt ansvar och ger oss både bullar och "gammeldags julfirande" på allra bästa sätt. De är bra på traditioner.

Jag har även varit och hämtat ut årets BLOSSA glögg - kan det bli bättre - glögg i kombo med kaffe... en riktigt fin flaska och jag hoppas att innehållet smakar lika bra. Har till och med lovat bort en av mina flaskor till en god vän. Leverans redan imorgon tror jag.

Efter vår lilla tripp till Lännäs blev det hockey på tv:n. MODO vann mot Timrå - det kändes fint!

Imorgon är jag ledig och det är bra för jag känner mig som en rishög i kroppen. Va faktist till "Dr Oleg" i Bredbyn idag och fick lite kuckelimuck medicin... bra för hostan ska det vara - trött blir man visst oxå. Perfekt för mig som inte kan sova eftersom jag bara hostar.
När jag ändå va där passade syster Gun på att sticka mig i fingret men hittade inga konstigheter.... Hon skulle ta feber på mig också men tyvärr hade de ingen febertermometer... Va det en vårdcentral jag va på eller? MAN kan väl säga att jag har blivit hackad av ett segt virus...
Det blir nog bättre snart eller som doktorn sa - Blir du inte bättre på sex månader har vi problem... ha haa, ja, det kan man säga, då blir det ctrl+alt+delete


Hörde på radion idag att Sollefteå kommit på en bra affärsidé - Sollefteå BB lanserar sig själva som det bästa stället att föda barn på i kombination med Österåsens Hälsohem... Ett lugnt BB där man får stanna så länge man vill - BRA SOLLEFTEÅ - äntligen ett BB som kan tänka själv... Jag har själv fött barn där och de va helt okej fast kanske inte toppmodernt... MEN vad gör väl det? Omvårdnaden va kanon. Hade jag varit gravid hade jag inte tvekat en sekund... måste ju vara rena vansinnet att åka hem efter åtta timmar eller va det är man gör nu för tiden....

---------------------------------------------------------------

Snart svänger det ännu mer i Skorped
Du har väl inte missat att det startar en Buggkurs i Skorped Torsdag den 20 oktober kl 18.00
Markus och Jessica Lindgren är ledare. 250 kr, 8 ggr...
Anmälan till mig: 070-317 87 34
Jag har redan intresserade så kom igen å anmäld Dig... Det kommer att bli sååå bra!
---------------------------------------------------------------

1 kommentar:

mitt liv som sockerist sa...

Håller med dig så vansinningt att åka hem med sitt första barn och bara ha en lika förvirrad pappa att fundera med om vad som händer och hur man ska ta hand om det lilla nyfödda livet, åh för att inte tala om amningen! Vara själv hemma och kanske stressa upp sig i tre dagar över hur lite mat man har till det lilla barnet som skriker för att sen vakna upp på 3 eller 4 dan med stenhårda bomber som är alldeles knöliga och varma , åh kanske tro att det är nåt fel:) tur man gjort bort det där!!