torsdag 8 september 2011

ToMt??

Ja, vad är det där för en rubrik?? Skulle kunna betyda nåt spännande men det kan också betyda precis det som står...
Jag måste fundera lite... om jag ska avslöja vad det handlar om - Du kan få fundera lite.

Detta är mannen som ligger under min säng
 och sprider ut en massa dammliknande
sömnmedel...
Om han då kunde sopa upp resterna efter
sig... !!
Gissa om jag va ap-trött imorse? Som jag skrev så är jag värdelös på att gå och lägga mig. När jag väl kom i säng så va jag klarvaken... kunde inte sova. Tittade på kl strax före 1 och insåg att NU är det natt och jag borde sova. Vaknade  vid 5 och trodde att jag skulle stiga upp och att jag försovit mig. Insåg att jag hade nästan en timme till att sova på... härlig känsla MEN minder härlig känsla när jag snoozat på tok för länge och kl är halv 7...(Tror att John Blund ligger under sängen och strör sov-sand lite som han har lust till) raketfart till duschen och sen raketfart resten av halvtimmen vi har på oss att klä på och äta frukost = Dålig start på dagen. MEN så är jag helt plötsligt ikapp när jag rullar in på jobbet samma tid som annars... Kör jag fortare än ljusets hastighet?? Kanske är jag bara så otroligt effektiv?? Eller så surrade jag lite mindre på fritids...

Fullt ös hela dagen med många underliga upplevelser och kommentarer.

På vägen hem fick jag sällskap av en god vän - trevligt!! Att vi inte åker tillsammans oftare men det är ju nog svårt att få allt att klaffa iaf.
Gjorde mat och gjorde ett städryck även ikväll - fikade med farmor och kollade på Robinson.

Sitter i soffan och retar mig på en viss människa som tror att personen i fråga är GUD själv - Grrrr sånt gillas inte. Tur att de människor jag omges av är bättre än så. Kan detta ha nåt med rubriken att göra??

Dagens reflektion
Rix morronZoo hade en kollega till mig på besök... Malin Wollin även kallad Fotbollsfrun (bloggnamn) Alltså bloggkollega... inte som fotbollsfru-kollega. (Jag är ju ingen fru... ;-) )
Nåväl - hur som helst - Hon va rasande mot den nya boken HAPPY HAPPY - en bok om skilsmässa. Jag är villig att hålla med - Jag vet, ibland kanske det är nödvändigt men hur vore det om folk försökte hålla ihop även om det blåser snålt. Jag blir galen på folk som säger att  "Nu när jag är skild så får jag egen tid varannan vecka... hinner med mig själv, kan ta en drink med vänninorna, träna bla bla blaa..." Skitsnack!! Jag tror att folk ger upp för lätt - Njut av livet - för livet är nu. MEN jag fördömmer inte att folk går åt olika håll - ibland finns det ingen annan utväg. Vart tog "i nöd och lust" vägen??
MORALTANTEN HAR TALAT!!
----
Men kära nån vilket svammel det va idag och det är DÄR som rubriken kommer in - Det va just det här jag va rädd att det skulle bli - Ett inlägg som egentligen är helt TOMT!!

God natt till hela världen... ja, för det är så besöksstatistiken ser ut... läsare från alla världens hörn!!

Inga kommentarer: