onsdag 7 september 2011

Skördetid

I detta regn vill man inte vara ute nå mycke... Jag har verkligen nästan bara varit inne men inte legat på latsidan för det. Jag lastade bilen full med återvinning och har väntat flera timmar på att ösregnet skulle ge sig men till slut så fick jag ändå ge mig iväg.
Jag va ut en sväng och skördade mina rabarber... kokade saft. Blev väl inte jättemycket men det blir väl några flaskor.
Sen har jag tagit in mina morötter - blev ínte heller så mycket men ändå. De står på spisen och puttrar till en god soppa.
De äpplen jag hade kvar från Helena gjorde jag en äppelpaj av... den ska bli god till Bonde söker fru... för visst va det ikväll som det började...

Ja, man kan säga att idag har jag verkligen varit husmor... till middag lagade jag torsk och potatis - mumsigt värre. Jag ångrar mig att jag inte köpte mer av den billiga fisken förra veckan men jag överlever nog det också.
Nu ska jag ta mig kaffe på maten och sen ska jag ner och röja i frysboxen. Skulle kännas fint om det blev någon ordning där.
Jo, så får det bli!

Inga kommentarer: