onsdag 14 september 2011

Köksan jobbar på!

Efter den tröga morgonen har jag fått en himla fart. Nu är det en köttgryta på gång - står och puttrar så fint på spisen. Potatisen är skalad och jag har gjort en gigantisk vitkålssallad. Min torsk är tinad och såsen är klar... åh va effektiv jag är.
Just som det regnade som värst va det dags för vår lilla promenad... blev en annan runda än annars men blev rätt många steg iaf. Nu ska jag unna mig en kaffeslurk och sen är det bara att gå på igen...

---
Gårdagens reflektion
Hörde från en säker källa att en känd Skorpedsprofil känt sig lite hängig... letade sig till medicinskåpet och tog fram nåt som kallas ALVEDON - bra mot värk och feber... perfekt. Vad personen inte såg va att förpackningen va rosa... vad kan det tänkas betyda?? Jo, helt hopplöst att få ut tabletterna ur förpackningen men med viss möda gick det... en något smetig variant av huvudvärkstablett men va tusan... bara att suga i sig iaf. Tog till och med två...  
Ha haa... ROSA ASK= Tabletter som man stoppar i RUMPAN och inte i munnen!! Undra just om de gjorde någon verkan - det förtäljde inte historien!

Inga kommentarer: