onsdag 21 september 2011

Dåliga uppdateringar

Jag vet inte vart tiden tar vägen. Dagarna går så fort och när man väl kommer hem så går kvällarna rätt fort de oxå.
Idag är jag hemma och barnen är i skolan. Axel ska få åka till Själevad och simträna... perfekt!

Jag har massor att ta tag i här hemma så det är förmodligen bara att sätta igång.

MEN en liten uppdtering om vad som hänt denna halva vecka är väl ändå på sin plats.

I söndags va vi på fotbollsmatch mot Hägglunds - jag tror att våra AIF:are va mer taggade än någonsin, trots feber så gjorde de det jättebra - de borde ha vunnit. MEN huvudsaken va väl att alla skrattade och va glada.

Mobiltelefonen som försvann verkar ha kommit tillrätta fast i en helt annan form.

Visst är den söt?! Det är i den här som
vi tillverkar vår goda glass!
/Bilen är lånad/
Ett onödigt köp - har jag lyckats göra. För några år sen fick jag ett presentkort på ARAC - handlade lite och fick ett tillgodokvitto, som försvann i ett år... skit tänkte jag men hips vips så dök kvittot upp och jag kom på att jag skulle slå till på en OBH-Nordica GLASSMASKIN Vi testade igår och det blev riktigt bra... men visst, jag måste hitta nåt riktigt bra recept. Kul att exprimentera med de bär man har i frysen, jag kan nog få till både hjortron, blåbär och hallonglass...

Ikväll ska vi på fotbollsavslutning - Grillning i Myckelgensjö... det blir skojsigt det.

Nu ska jag dricka en kaffekopp till - läsa öa och sen dra igång dagens jobb!

Appropå ÖA - jag såg att det är problem med vattnet i Ö-vik... koka vattnet innan man dricker det - tur att man inte är på jobbet - vi har inte ens en platta att koka på och ska det göra nån nytta räcker det nog inte med att koka vattnet i vattenkokaren. Måste nog ta med lite färskt, frächt vatten från Skorped till stan imorgon :-)

Law Law!!

Inga kommentarer: