fredag 30 september 2011

Jag kunde!

Idag har jag nästan inte gått utanför dörren. Skickade iväg grabbarna till skolan och sen hade jag planerat att börja med mitt blivande gästrum... mitt fd kontor. Målade och grejade mest hela dagen, sen va det dags för tapetsering... om än bara en vägg men ändå... tror att jag både ville men ändå inte med tanke på att jag aldrig tapetserat själv. MEN MEN - bra kvinna reder sig själv och så började jag. Med blyertspenna och vattenpass... sen va det bara att köra igång. Jag har nästan gjort allt klart, ska sätta upp två våder imorgon då är det färdigt men nog vet du de ska jäklas bara för att man nästan är i mål... Nåväl, jag tar det väl lika lugnt och medtodiskt som idag så ska det nog gå. Då ska mitt rum vara rätt så klart. Har lite mera målarfix och så ska ju alla saker som va där innan bäras ut någonstans... fråga mig inte vart men ut ska de iaf.
Det kommer väl en bild bara jag får nån ordning. Började och skulle sy gardiner ikväll men det gick väl inget vidare kan jag säga. Min rätta symaskin är trasig och måste lagas... sen har jag två symaskiner till - en bernina och en husqvarna. Den förstnämnda har jag i källaren och ska ge bort till någon som behöver (hojta till om Du behöver en symaskin, den är inte ny men ska funka) Den där husqvarnan är riktigt bra MEN jag saknar undertrådsspolar och då går det ju inte att sy. JAg hade en men den va det fel färg på... grrrrr Bara att rulla på ny tråd MEN hur? Har ingen aning om hur man spolar på en sån eftersom jag är van Singer... Det är samma djungel med symaskiner som med microvågsugnar, alla funkar på olika vis men i samma syfte.

Fredagskvällen är över - blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig men när blir det så? Vi är laddade inför morgondagens hockeyträningar - båda grabbarna ska träna men givetvis på olika tider så jag lär väl få nån sorts sittsår, blåskatarr och bli en aningens less innan vi får återvända hemöver. Jag ska faktiskt åka på skoaffärn och kolla på nå vinterskor åt mig själv. Kan ju inte stå i dessa hockeyhallar i bara springskor och smått frysa ihjäl... nej det går inte. Du där borta i Norge - ska du envisas med att skicka mig på träningar måste jag ha nya, snygga och dyra skor... bara så du vet. ;-)

Dags att sova... En lång dag och med rätt mycket uträttat trots allt. Fast jag hann inte dammsuga och fredagsstäda men det finns ju kvar till en annan dag.

Natti natti!

Inga kommentarer: