tisdag 22 mars 2011

Vilket kaos!

Detta har varit en bra dag ända tills jag närmade mig hemmet. Hade några depåstopp på vägen. Barnen va redan hämtade så jag ringde dit de var och sa att de skulle gå till farmor där det vankades mat. Jag drog hem först och hämtade gympa kläder och några extra galonisar som jag lovat att låna ut... Hm, vad är det jag ser - DET HAR RASAT FRÅN TAKET IGEN! Vidare mot Konsum å så till farmor - där va det tomt hus men ett dukat bord - hm, nån som busar med mig?? Nåväl - jag kvistade över med galonisarna jag lovat så va det gjort... då ser jag en räddningsaktion - Axel har fastnat i snön och farmor försöker få loss honom. Det varma vädret har gjort att snön inte bär någonting... panik å gråt övergick till blöta byxor och skratt...
Vi käkade i en rasande fart - skickade iväg Nils på barngympan, skjutsade hem Axel för att byta kläder för att i sista minuten komma till miniorerna på kyrkan...
Själv så tog jag på mig stor-skorna och skottade fram garagedörren... FÖRBASKADE SNÖ!!
Varorna va fortfarande inte upp packade så jag gjorde det - slängde på mig lite parfym och gick på kalas hos JANNE - Stort grattis och tack för ett super gott fika!!
Ja, det va min dag från 16.00 - 18.00 å då satt jag ju nästan en timme i bilen också.... Gissa om jag va svettig och hade hög puls när första kaffekoppen slank ner på kalaset?! Imorgon blir det en lugnare dag, tror jag iaf.

Nu är det ju inte bara en som fyller år idag. Jag skickar ett stort hipp hipp - hurra till moster Kerstin som också fyller år idag. Hoppas att du fått en fin dag med MASSOR av paket :-)

Nu ska jag ta ett varv och plocka undan lite disk och annat... känns trevligare att komma hem till ett hem som inte är ett enda stort KAOS.
Kaos eller ej... men nu börjar vi nedräkningen på Rickards tripp - även om det är evighetslångt så är det iaf en dag mindre idag. Han har landat i Kazakstan så då känner jag mig lugn. Vi har bara SMSat till varandra men det räcker så bra - huvudsaken är att jag vet att han är på plats.

Ja, det va nog allt från formel 1 racet idag!

Inga kommentarer: