onsdag 2 mars 2011

Start klar!

Vilken fantastiskt fin dag det varit idag. Trots det har jag vaktat min lilla sjukling och bara sett solen från insidan. Städat, strukit och grejat på här hemma. Smart nog så vände jag på arbetslistan, dammsög först och strök medan det va skidor på TVn... smart av mig.
Nu har jag även gjort ett race på altanen... plockat bort alla kakburkar och sånt som fått bo där över vintern... Altanen har fungerat fint som frys i tre månader men nu börjar solen värma å då tänker jag inte ligga på latsidan... NIX - start-klar för nya sittningar - vem vet, kanske kan man sitta där redan till påsk om vädret vill sig och solen värmer - påsken är ju rätt sent också så... Föresten så vet jag att vi satt där redan vid min födelsedag förra året och det är ju faktist på pricken en månad dit idag!

Jag fick faktiskt en sorts present idag - Ett SMS där det stod att jag vunnit ett liftkort i Bjästabacken. Axel och jag deltog i en tävling i Tidningen 7... å tydligen lönade det sig.
Bäst att damma av både skidor och pjäxor... glasögonen köpte jag ju för flera veckor sen så - DÄ BA´r Å ÅK!!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken underbar altan!!! Det saknar jag verkligen!