fredag 28 januari 2011

30-åringen som klev ut genom dörren...

Visst ser det härligt ut med ett
öppet fönster...
Snart, snart... kommer
våren och den
härliga vårluften!
... å skulle vara borta i 30 dagar...
Jag plitar inte på nån bok utan jag hittar spår av Rickard lite här och där. Massor med skor, täckbyxor, kläder, elgrejor, verktyg och papper som inte kommer att användas på 4 veckor.Idag ska jag ställa undan saker som inte kommer att användas på ett tag. Hittade en "våtrumsfog" på skåpet i köket... det ska nog inte användas på 100 år.
Det blir alltid lika bråttom när Rickard ska iväg å jag säger alltid - Jag tar det där sen... hm, å det är precis det jag ska göra idag:

        Dagens lista:
  • Duscha Check 7.55
  • Köra bilen till verkstan Check 8.20
  • Renbädda Check, 8.05
  • Plocka undan alla skor Check 11.30
  • Stryka, hänga tvätt, bära upp... pågår hela tiden...
  • Dammsuga Check 12.00
  • Skura Check 16.00
  • Hämta bilen hos Hellström (om han inte ska ha kvar den forever...) Check 14.00 inkl promenad
  • Fredagsmysa!! SNART!! Barnen ser på film både uppe och nere, två st /våning - å jag är klar med mina sysslor om man bortser från strykhögen som ständigt växer/blir mindre/växer... osv...

Inga kommentarer: