tisdag 5 februari 2013

Ogillas

Nu är jag less på snöandet. Här hemma går det väl nån väg men att plumsa runt på stan i massor av snö. Det blir alltid mest kaos i stan av nån anledning.
Det tog mig 20 minuter att åka ut ur stan idag. Kom hem för sent, tur att Konsum finns och att det finns Tomtegröt... det blev dagens middag för mig och Nils... slevade i oss det snabbt och sen drog han på miniorerna. Snart kommer nog tränarkungen hem. Han har tränat med storpojkarna idag - hoppas att det gick bra.
Jag hade trott att jag skulle hinna åka lite skidor medan barnen va borta men insåg att det skulle jag inte alls hinna :-( Det får bli imorgon istället. MEN då kommer det väl ännu mera snö så då finns det väl inga spår.
Vinter är bra men jag gillar inte när det ska snöa hela tiden. Tänk om alla vinterdagar var som i söndags. Det va kanon!!

Den här dagen har varit rätt hektisk... Som vanligt känner man sig som ett reaplan... hit å dit - hit å dit... imorgon tar jag tag i hemmet - blir som vanligt en massa ogjort när man håller på med en massa andra roliga saker - som hockey t.ex!
När man väl "slompar" ner sig i soffan så går luften ur.


Nån som sett vad som hänt si så där vid halvfyra tiden?? Det har jag - nåt som känns som det va länge sen man såg... LJUSET! Det är inte kolsvart längre... ljuset är på väg tillbaka och det är sååå härligt!! Det betyder ljusare tider... underbart!!

Inga kommentarer: