onsdag 27 februari 2013

Hemma...

Idag har det varit en lätt kaotisk eftermiddag. Hade allt planerat in i minsta detalj... MEN allt kan hända och det va just vad det gjorde.

På väg hem från Kramfors (personalträff) så fick jag ett samtal från taxi-driver farfar... nåt strul på jobbet som gatt åtgärdas... Vissa saker styr man inte över...
Hm, vad gör man då??? Tänk tänk tänk...
Farmor... Hon kunde hämta hem grabbarna från fritids... Kunde även skjutsa barnen mot Bjästa. Jag körde emot och hann till Bölen. Tog barnen och körde tillbaka till Bjästa, fick Nils på isen och resten finns att läsa i mitt tidigare inlägg...
Allt gick som en dans men visst, något upp i varv blev man.

Axel spelade match och KB vann mot Svedjeholmen. Jag fick en trevligt sällskap av hockeymammor och nu har vi landat i hemmets lugna vrå.

Vi har världens bästa barn...Läxorna gjorde de på fritids idag -  När vi kom hem va det helt på det klara att de skulle gå och lägga sig direkt. Inget tjaffs utan bara snälla och söta. Jag och Axel fick kämpa hårt för att Nils inte skulle somna i bilen hem...

Nu har jag varvat ner lite... kollat bloggar och mail. Har fortfarande inte ätit i nån ordning men det är ju inte hela världen. Har inte hunnit känna efter ens... är jag hungrig eller suger det i magen bara för att jag frenetiskt tuggat på ett V6 i flera timmar.
Imorgon ska grabbarna få åka buss till skolan. Jag fortsätter min egen taxiverksamhet - ska ha en passagerare till stan imorgon. Kul med sällskap. Höll även på att få en passagerare med mig hem...

Nu ska jag rätta lite läxor och sen är det tack å gonatt... Lätt att fort bli gammal i det här tempot!!

Kramelikram...

Inga kommentarer: