onsdag 13 februari 2013

Kan nån kan Canon...?

Minns ni den reklamen...?  Medan jag väntar på att kaffet ska rinna ner så satt jag och surfade runt lite och kollade på roliga kameror...
Oftast klarar man sig superbra med den lilla kameran (telefonen för min del) men någonstans i mig så känns det som att det skulle vara så kul att ha en bra kamera.
Jag vet att jag har funderat tidigare men jag kan aldrig bestämma mig vad jag vill ha... Canon, Nikon??  Hittade ett kit på netonnet som såg bra ut...
Undra hur stort minne man ska ha för att vara nöjd... inte behöva ha fullt för jämnan?
En kurs i photoshop kanske... Det skulle också vara kul.Man kan ju ingenting, objektiv??? Jag får nog gå kurs i allt!
Det blir väl som vanligt... jag surfar runt och sen blir det inget mera, bara för att jag är så velig och rädd att köpa fel.

Jag har även hittat nåt på sportamoore som jag skulle behöva... Sportig som man är! ;-) Såg "produkten" på Intersport när jag va in igår och hämtade en vara åt Robban... Så imorgon går jag dit igen och provar storlek och sen knappar jag in mig på sportamoore och beställer det jag skulle behöva! Rea va´re också... mycket billigare än på butiken.

Sitter och lyssnar på nyheterna. Hörde att det där nya systemet som polisen och hemtjänsten har - "RAKEL" heter det så... Det slår ut polisens alcotest - Detta hade tydligen hänt i Åsele... Bäst att de ser över det systemet - låter ju lite märkligt. Att Hemtjänsten går runt med så tung beväpning!

Nä, nu ska väl kaffet vara klart  - jag tar en kopp.... barnen skulle nog behövt lite kaffe idag också, de va jättetrötta efter gårdagkvällens äventyr men det va helt klart värt det!!

Inga kommentarer: