måndag 11 februari 2013

Kontroll - vad är det?

Ny vecka och redan första dagen klar!
Den här veckan känns helt övermäktig för en planeringsmänniska och kontroll freak som jag.

I helgen har det varit ... ja, gissa... hockey så klart! Igår va jag och Nils i Anundsjö och trots att det inte va -30 så blev jag iskall in i märgen. Jag va totalt bottenfrusen när jag kom hem.
Landade i soffan och sen var det årsmöte med sportklubben. Jag hamnade som sekreterare för mötet så jag ska försöka plita ihop protokollet nån dag - Baksidan med att skriva protokoll - när alla andra går hem från mötet så har sekreteraren jobbet kvar.

Ikväll åker Rickard på jobb igen... han skulle bara träna killarna först. Det är massor på schemat den här veckan:

Måndag träning
Tisdag - Fjällräven center - Modo match för alla Skorpeds barn, sponsrat av Sundbergs åkeri och Mosjö buss - Bra gjort!!
Onsdag - Träning
Torsdag - INGENTING... kan det vara möjligt??
Fredag - Träning och cup
Lördag -Cup
Söndag - Match i Anundsjö

Man är ju inte direkt sysslolös... Livet går i ett... å risken för sittsår är minimal!
MEN för att spara några minuter och mil så har jag bokat natthärberge hos Mamma och Pappa... fredag-lördag. Det kan ju bli lite trevligt!

Visst är det så att man dör om man glömmer bort att andas... ska ta några djupa andetag så jag har lite luft i reserv OM jag skulle glömma ;-)

Ha´re fint... om nån månad är livet lugnare... och förmodligen droppar det från taken!


Inga kommentarer: