tisdag 26 februari 2013

Logistik...

Nu är det galet mycket på agendan... Alltså, det kanske inte är mer nu än tidigare men det börjar bli fullt i hårddisken tror jag. Tider och datum i en stor överdos. Det är verkligen massor att komma ihåg.

Idag hade jag en tid hos tandläkaren, jag har verkligen världens bästa tandläkare, Mikael Broman - när jag började där va jag tokrädd för tandis... Nu går jag dit utan att blinka...
Jobbade hela dagen i full fart.. Hann på stan en snabb sväng på lunchen - gratisshoppade lite på Indiska - WRAPP... det är kul de... Man blir alltid lika glad när det plingar till i mobilen och någon har förärat mig med ett presentkort från nån kul butik!

Killarna fick åka till famor efter skolan och Axel drog på träning. Nils tog med sig Oscar på miniorerna. Själv hade jag tänkt ta en springtur men se det ställde jag in... med anledning av att vägen är som ett enda slask och halkväg.

Kvällen har ägnats åt nåt riktigt skittråkigt... vad säger jag inte... men det är ännu en sak som tröttar ut mig till... 100% eller ska vi säga 2000% När detta är över ska jag fira ordentligt!

Nu är det bara att ladda för nästa dag. Onsdag brukar vara en ledig dag men imorgon ska jag på personaldag i Kramfors vilket ställde till det en aning för morgondagens logistik... Jag skulle på min första Mammografi... fick ombokas... Nils har träning, Axel har match... men,
Påsarna är packade... mina kläder och skor för kvällen är packade... middags-matdosorna är gjorda och ska kommas ihåg att ta med till fritids... Farfar är vidtalad och står redo för skjutsning (som vanligt) Tur att vi har dem - annars skulle det inte gå!!

Det är verkligen roligt att det är full fart men vissa dagar blir det verkligen så mycket i huvudet att man vet inte vad man har gjort eller inte... Jag säger bara - Prisa Gud för almanackan i mobilen... utan den skulle det inte gå. Det blir också väldigt tydligt när saker krockar med varandra.

Vad jag vet just nu är att jag inte orkar vara vaken så länge till... måste gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon... Känner mig tjock i halsen så jag hoppas verkligen inte att jag blir förkyld... det har jag inte tid med.

Ikväll fick jag även två lådor med finfina kakor av svärmor som ska vara till min födelsedag... tack snälla Anita - du sköter om oss på alla vis du!

Nog klagat för idag... eller klagat?? Det är inte klag - det är bara ett konstaterande att vissa dagar är rörigare än andra och det är väl det som kallas för LIVET!!

Sov gott!



Inga kommentarer: