måndag 22 mars 2010

Vi gratulerar moster och morbror...!

Ännu en dag med kalas - Idag firar vi JANNE HELLHOLM - En riktig pärla som dessutom kommer att synas i TV-rutan på torsdag. Missa inte Antikrundan - det är där han kommer att dyka upp. Det va ett trevligt kalas med mycke mums. Oj oj, va runda vi ska bli när vi går på kalas hela tiden.


Nu är det ju inte bara Rickard morbror som fyller år. Även min moster KERSTIN PETTERSSON (en av mina trognaste blogg-läsare) fyller år idag. Grattis Grattis!! Jag försökte ringa till henne imorse men fick inget svar - antingen stod hon väl och färgade nån dam eller så va hon väl ute på nån motionsrunda. MEN när man inte får nåt svar kan man ju alltid skicka ett SMS!! Hoppas du fick en fin dag!


Dagarna är helt fantastiska - solen skiner och är strålande. Man blir så glad varje morgon man tittar ut genom fönstren. Fast nu hotar de med snö imorgon - kan vi inte få slippa det nu?


Det måste vara årstiden som får en att känna en sån arbetslust. Igår satte jag om min pelargonior - låter ju som ett skämt, men de va så fina i höstas så jag tog in dem och lät dem stå i garaget över vintern. Nu har jag klippt ner dem och satt dem i ny jord - nu ska de väl ta sig bara jag kommer ihåg att vattna mellan varven.


Nu ska jag bara ta tag i lite andra saker som jag har på hjärnan... "men om de´blir nåt"....


Så va det kväll igen - dags att släcka och göra mörkt. Har just sett ett nytt avsnitt av SALTÖN - jag älskar skärgårds-serier! Det kanske är det min bok ska handla om men då känns det som om man får Camilla Läckberg efter sig... mord, skärgårdsromantik, surströmming och lite annat... borde ju bli en bra början...

Måste bara hitta en egen ö och en inspirationsfull sommar så jag får en annan struktur än CL. Då ska ni få se en bestseller!!


Tål att tänkas på... *hi hi*

Se så, god natt go vänner - snart är det en ny dag med nya möjligheter.

Inga kommentarer: