söndag 21 mars 2010

En sån solskens helg!



Vilket fantastiskt väder vi har. Solen skiner och det är helt underbart. Förutom att man ser hur smutsiga fönstren är.

Anna och Jag löste melodiXet igår vilket vi givetvis hade full pott på. Sen blev det bestämt att vi skulle gå ner till gropa och grilla och bara sitta...



Axel tog skidorna och jag och Nils gick, han med mattan på släp och jag med pulkan lastad med ved.
Farmor och Inga-Lill kom också. Det va mysigt sitta där och surra i solen.

Nils och Ingalill drog en sväng på mattan! Gick som bara den - se själv




Vi fick en härlig dag och sen avslutade vi här hemma med middag och en massa härligt prat.

Idag strålar solen lika underbart. Nu ska vi gå ut och skotta lite snö - trodde i min enfald att det skulle vara över för den här vintern men så klart inte.
Måste nog klappa om vår skoter också som står och skäms på en släpvagn - hm, att det alltid ska va nåt som går sönder. Tur att skoter doktorn T H va här igår och ställde en lugnande diagnos.
Det va det! Eller det va det inte alls - höll helt på att glömma en jätteviktig sak GRATTIS GRATTIS MARIA STRANDBERG som fyller så där lagom jämt idag. Skulle ha åkt och hälsat på men det får väl bli via ombud... MEN att missa hennes fantastiska fika grämer mig lite...

Dags att skotta!!

1 kommentar:

Maria Strandberg sa...

Tusen tack för presenten! Vi kan väl träffas nån gång. Kram