måndag 15 mars 2010

Tjo va de va livat!



Om helgen kan man inte annat säga än att det va full rulle. Fredagskvällen gjorde vi en sittning hos Robban och Linda - många svåra frågor som rätades ut eller inte.

Lördag började jag som taxi-driver och sen åkte jag på mackmöte. Jag kom hem lagom till lunch och då hade vi kvällen innan bestämt att vi skulle göra ett gen-rep av påskens sill-lunch - Man kan ju inte fira påsk helt oförberedd och dessutom ska Linda jobba så hon missar ju hela härligheten.


Sill, ägg och lite annat är alltid gott - sitter fint om det så är tre veckor kvar till självaste Dagen D.

MEN när solen skiner kan man inte sitta inne en hel dag - nej på med täckisarna och iväg mot grusgropen - Jag åkte en sväng på mattan men det fick räcka - Min rygg mår inget vidare av att rusa i 200 km /h i en knölig backe - Jag passade bättre som eldvakt!

När nu solen inte ville vara med oss längre och snön började yra så drog vi oss innomhus. Middag hos oss. Rostade grönsaker, gorgonzola sås och kycklingfilé - riktigt gott. Linda hade dessutom gjort en smarrig förrätt. Helt underbart med god mat med trevliga vänner.

Kvällen gick och det kom nya gäster -

Det blev inte så sent som tur va - man måste ju sova lite också!!
Det blev faktist kvar en och annan gäst - Tror jag ska börja med Katrins bed and brakfrukost! En fullkomligt bra idé bara man har rätt upplägg kvällen innan!! Tror att det ska va extra dyrt om man inte har bokat i förskottsväg!

Helgen är över och sambon har dragit till Norge igen. Hörde att bussen höll på att köra på en älg MEN som tur va så gick allt bra.

Idag har jag jobbat som vanligt och imorgon är det samma sak som gäller.

Det här va väl ett ovanligt trist inlägg - men ibland blir det inte kuligare än så här...

Dags att studsa i säng. Tar med mig senaste nr av LANTLIV - en av mina favorit tidningar.

Nu återstår en fråga - UNDRA just om det är NÅN i den här byn som det pirrar lite extra för?? Om bara landet lutade rätt, vinden blåste åt rätt håll, kaffet va lagom starkt, och allt det där - Såååå kanske kanske det blev lite kärleks-fågel-kvitter.... Den som lever får se MEN TUSAN va NYFIKEN man är!! * måste veta, hi hii*

YYY

Inga kommentarer: