onsdag 24 mars 2010

Over and out - en sån paketdag!

En ledig dag som har varit superhärligt. Har hunnit med en del saker här hemma och fått mig kaffestund både med en god vän och med svärmor. Hon hade till och med ett paket till mig... en födelsedagspresent i förskott... Åh va kul. Hon va rädd att jag skulle hinna köpa innehållet i paket själv så därför fick jag det nu. Va innehöll paketet då?? Jo ett par Craft överdragsbyxor som jag suktat efter en längre tid men inte unnat mig - mamma-symdromet... ! Jag blev jätteglad iaf. TACK till världens bästa svärmor!!

Förra året när jag fyllde år så blev jag uppvaktad i flera dagar också så det verkar va lik i år. Min födelsedag infaller i år på långfredan - så rimligtvis blir det väl en låååååååång födelsedag!


Förmiddan tillbringade jag mest i telefonköer både här och där. En sak som jag lyckats med iaf är att beställa biljetter till Ladies Night. Tänkte att det va bäst att ta tag i det redan nu eftersom vi har våra presentkort.


Målarpenseln har varit framme idag. Började måla ett litet projekt när grabbarna fick följa Emil på kalas i Mosjö.


Ikväll har vi varit på årsmöte på bygdegården. Varför känns årsmöten alltid så dryga innan och så enkla efteråt. Allt är ju redan förberett och klart å så får man ju fika!! Helena och Barbro hade gjort ett jättegott fika med både mackor och en smarrig kladdkaka.

Efter mina 16 år i styrelsen så har jag tackat för mig, tror att det kan vara nyttigt med nya friska krafter som tar vid. Givetvis så finns man ju kvar som en resurs... MEST spännande för Bygdis framtid är den nya VI UNGA klubben som har startat. Jättekul. Jag hoppas att jag kan bidra med nåt där i deras framtida verksamhet.

Hur som helst så gick mötet bra, ekonomin så okej ut, Vad som va mest imponerande va att Västernfesten drog in 15 000 kr - TACK alla SKORPEDSBOR - Det va NI som tömde fickorna på stålar och gjorde festen till va den blev - succé!!

Som tack för mina år i styrelsen och föreningen fick jag ett fint paket med ett mycket fint innehåll. Tror att de känner mig väl eftersom den fina ljuslyktan passade mig precis. TACK så jättemycket för den.




Axel undrade om vi aldrig mer skulle fara till bygdegården - ja, det kan man tro, många som slutar i en styrelse dyker aldrig mer upp i föreningen men jag har helt andra planer.

Till hösten tar vi tag i satsningen på SVENSKA för INVANDRARE... ett projekt med bygdegården och SV. Tror att det kan bli hur bra som helst.

---------


Innan jag loggade in här så surfade jag runt lite och kollade in ett sajttips från svärmor - Tidningen 7:s web-sida - kolla in den (följ min länk) Där dyker det upp ett vackert brudpar - två supersöta brudnäbbar och med mycke´Skorpeds-känningar.

Personerna de handlar om är Karin och Björn - å så Sanna och Alicia (tror jag hon heter) Stort grattis till giftermålet, vi säger väl till när det finns ett ledigt hus här i Skorped... För ni vill väl flytta hit antar jag!! Det vill väl alla!


Nu får det vara slut-dravlat för idag - imorgon kommer sambon hem igen - han har skaffat ett nytt boende i Norge så han har ut-städning på schemat - han ska för övrigt bli sambo med en kille... alltså han är numera sambo till 100% Det är mer än vad jag är...


Natti natti!!

Inga kommentarer: