lördag 22 november 2008

Vilken start på dagen

Vaknade kl. 07,00 utan väckare... eller väckaren hette Nils så valet va enkelt. Ner och sätta på tv:n så roade han sig en stund. Ladde kaffebryggaren och tog en morgonpromenad på 5 km. Härligt väder, - 8 grader och det riktigt bet i kinderna bitvis.
Tittade in på kyrkogården och borstade bort lite snö på Mockes och Robins grav. Mocke saknas, så är det bara. Robin saknas också, vilken förlust för ALLA!
Nu har jag fått mig min morgongröt och jag tror att jag börja bli en riktig friskus.... få väl se ikväll om Nyttiga Katrin fortfarande finns... kan ha bytt skepnad till Onyttiga Katrin... Men är det lördag så måste man väl få bryta vardagsmönstret!!
Ikväll står Sundsvallsbandet Martinez på Dansbandskampens scen.... vi får väl se om de håller måttet, bara de inte slår ut mina favoriter SCOTTS!!
Nu brinner det i knutarna - ska vara klar kl 10.00 för att befinna mig på bygdis... Så ajöken!

Inga kommentarer: