söndag 16 november 2008

Larssa-brazz och dansbandskamp





Nu har kl hunnit över midnatt igen och jag sitter och skriver. Tänkte att jag skulle spara detta tills imorgon men ska ändå svänga iväg några rader. Skrev inget igår kväll eftersom jag och Irene satt och sydde gardiner till Bygdis och det blev rätt sent.
Idag har det varit fullt upp.
Startade med STORA GRANHUGGAR DAGEN! Julen nalkas och granarna ska huggas. Det snöade lite lagom och julstämningen fanns i luften kan man säga. Just ibörjan av letandet gick jag Axel och Nils med sågen svängandes... ops... det kom en bil som inte tillhörde vårt gäng, kan de ha varit "Skogvaktaren själv"? Hur som helst så slängde jag mig ner på marken och gömde mig ... synd att jag hade en knallröd jacka... men jag tror ändå att han missade mig. Nu visade det sig att denna Volvo va ute i exakt samma ogjort väder som vi.... GRANJÄGARE...
Vi hittade massor av fina granar. Nu va vi ju inte bara en familj som sökte utan fyra familjer med barn och hund, yxa och såg. Anna och jag gav oss på en mindre slutavverkning. Hittade ett exemplar som hade mycke´stam och fin topp. Vi gav oss på den och med lite ansning både här och där blev det ett praktexemplar.
Hela resan avslutades med kaffe, korv, glögg och skumtomtar. UNDERBART.
Eftersom vi startade i god tid så va vi hemma till kl 13 hann till och med in på konsum för att handla lite (just när de skulle låsa dörren, men jag hann in).
In i duschen och sedan vidare till bygdis för att färdigställa gardinerna. Blev inte riktigt klar eftersom det saknades pluggar för fästena till stängerna.
Såg lite hockey innan jag gjorde middag - latade oss och gjorde bara spagetti men det är också mat. MoDo är väl inte riktigt i form så vi glömmer det för den här dagen. Såg aldrig hur det slutade men kan väl ana vart det barkade iväg.
18 Va det spelning med Brasset på kyrkan, Vi övade lite först och sen va det fullt ös från kl 19 - 21. Det va inte bara vi som spelade, två andra grupper spelade också, unga förmågor som är jätteduktiga. kallar sig bjällerklang och Qling.
Nils somnade i farmors knä så han va verkligen på G när vi for hem - rätt utvilad för en stund. Det tar på att vara i skogen.
De senaste veckorna har vi följt DANSBANDSKAMPEN på SVT1, Ett helt underbart program, lättsamt och rätt skoj - Flera bra band MEN vinnarna som man kan lita på heter SCOTTS. De är bara sååååååååååååååååååååååååååååååå himla bra ( å inte gör det ont att se en så snygg sångare).
Ja, jag tror att det räcker för idag. Ska lägga in lite bilder på grantjyvarna, fick dem på bild, tagen på bar gärning, men just nu orkar jag inte det.
Hej hopp imorgon börjar cirkusen om.... full fart mot en ny dag.

Inga kommentarer: