lördag 15 november 2008

Livet rullar på...



Idag har vi haft en ledig dag... veckorna rullar på i en vansinnig fart. Startade upp dagen med lite bakning till bygdis, blir visst aldrig nog med kakor till den där dagen.
Lyckades riktigt bra idag, ingen bränd plåt iaf. Gjorde också lite saffrans skorpor - wow - blev jättegoda.
Kulturlördagen börjar ta form, fått ihop en hel del vinster och fikabröd, handlat korv, kaffe, saft och lite annat. Jag måste förbereda så mycket som möjligt nu för till veckan åker jag iväg 2 dagar till Umeå, SVs inspirationsdagar. Ska bli riktigt roligt att fara iväg. Killarna ska sova hos farmor, hoppas att det går bra. Jag är ju inte så van att lämna bort mina små älsklingar. Tur att det trivs hos farmor.
Ikväll har jag och Irene sytt gardinerna till Bygdegården, känns som man har en heltidstjäns åt det där bygget numera. Vi hade vansinnigt trevlig som tur va. Vi va hemma hos oss eftersom det blev lite väl sent att åka iväg med grabbarna. Nu är det bara sista etappen kvar, sätta dit de nya stängerna och sy fållen. DET kommer att bli SÅ FINT.
Nu väntar sängen, såååå natti natti på er!

Inga kommentarer: