torsdag 27 november 2008

Imorgon lussebullebak

Det har varit en lång dag. Åkte tidigt på jobbet och gjorde ett besök på bageriet. Tyckte att vi var värda en macka till morgonkaffet. I samma veva kokade jag lite glögg så starten på dagen blev riktigt bra.... finns ju vissa andra som vakande med en viss yrsel men det får nog skylla sig själva. (eller hur)
En arbetsdag med en massa adventsstök och fix.... Nu har jag jättefint på mitt kontor. Stack en sväng på stan för att hitta lite nya kläder, gick väl sådär bra. Fick mig ett gott skratt när jag stod i en provhytt och en kvinna i hytten bredvid samtalade med sin man -Den här va väl fin? NÄÄÄÄ sa han, prova den där andra istället. Hon provade och efter en stund sa han, snyggt, den blir bra, då va det hennes tur, NÄÄÄ den är inte bra, den är för liten! Det tycker inte jag sa herren, den ser lagom ut, Då brast kvinnan ut i nästa NÄÄÄÄ - Den är för lit´n - Ja´kan in´t andas!!!
JAg stod i min hytt och skrattade för mig själv. Vad olika man kan se på saker....
Jag fick med mig nåt men inte allt som jag provade. HALVNÖJD alltså.
Vidare iväg på UKULELE-kurs.... oj va bra vi börjar på att bli, eller??? SKoj iaf.
Modo förlorade ikväll - mindre skoj.
Skriver mera imorgon efter lussebullebaket. Kan gå precis hur som helst - jag har varit me´förr!
Kram och god natt

Inga kommentarer: