måndag 24 november 2008

Adventsbestyr

Idag är en ledig dag och den ska nyttjas till fullo. Att göra advent i huset brukar innebära en fruktansvärd röra innan allt är på plats. Att byta alla gardiner på samma gång gör att det blir rätt stökigt men så himla bra när det är klart.
IDAG tänkte jag börja så smått att stryka. Jag är pigg som en lärka eftersom jag masade mig ur sängen redan kl 07,00 och tog min morgonpromenad tillsammans med NORDANVINDEN. Att det är motvind brukar betyda medvind när man vänder MEN denna ljuvliga morgon, -3 grader och lite nysnö... OCH sidvind i 30 s/m Jag höll på att blåsa bort stundvis. Hursomhelst, nu känns det bra, å vilka fina kinder man får!
Killarna sitter i badet och kl. 10,00 åker vi till församlingshemmet - Stor och liten. Ska försöka spela lite gitarr till låtarna men det går inte så jättebra. Hinner aldrig öva, tur att ingen är någon större stjärna - Man gör så gott man kan.

Nog nu....

Inga kommentarer: