tisdag 21 februari 2012

Sjukstuga!

Här råder enbart host och krax... Nu har jag varit hemma med Nils i två dagar och han är väl rätt hygglig så då tänkte jag att det blir skola för honom imorgon men men... då dök det upp nåt i kalendern, vi ska till logopeden.
Jag känner mig allt annat än pigg - just nu... så är det hela tiden, upp och ner. Nu känns det som om huvudet och bihålorna ska sprängas... Halsen känns ond och trång, måste nog nalla en alvedon ur asken... om det finns nåt kvar. Vi är ju tre i den här familjen som är hängiga. Ska nog koka mig lite lapatcho te också - de bruka kunna krossa den värsta förkylningen.

Axel är på träning och har beställt semlor tills han kom hem. Mor är snäll och gjorde som han sa...

Nä nu måste det bli bot och bättring på sjukfronten. Det här är inte roligt på nåt vis, dötrist... Man orkar ju ingenting men gör allt iaf och blir dö-slut på.

Jag har iaf styrt ut soptunnan - min hjärna och kör schemat är inte så överens om man säger så.Att det redan gått två veckor sen förra gången...??  Mötte självate sopgubben på affärn så då blev jag upplyst om att det är denna vecka som den ska ut.

Bäst att sätta fart om man ska hinna få i sig allt man tänkt, te, kaffe, alvedon och en stor fet semla.

Fast jag kanske skulle hoppa semlan med tanke på att min nya karriär börjar imorgon - på "catwalken".

Goder afton!!

Inga kommentarer: