fredag 3 februari 2012

Livsfarligt med ved

Denna kyla tar knäcken på en... man vill inte sticka ut näsan. Jag springer upp och ner och eldar för att mota de trettio graderna på utsidan. Det går bra - här är det mysvärme och mysfredag. Nyss när jag va ner i pannan så tappade jag ett stort vedträ på smalbens kulan... Helv*** va ont det gjorde. Trodde att nåt gick sönder. Blev först varmt och sen iskallt...på nåt vis. Vågade nästan inte titta hur det såg ut. MEN det såg rätt okej ut men va lite rött... men det bultatade nåt vansinnigt och svällde, hmmm va ska detta sluta... jag har inte tid med nån ond fot.
Jag gjorde det enda rätta - stegade iväg till kylen och hämtade en öl - bästa sättet att kyla en skada - det är inte bara en bula som jag kylt med en iskall ölburk. Alltså, jag drack inte upp den utan använde bara själva skalet.

Idag har jag haft en fantastiskt trevlig dag. Grejat här hemma med städning och strykning. Jag har till och med bakat bullar. Det blev en stor deg, hälften kanelbullar och andra hälften blev semelbullar.

Nu återstår det inte mycket av den här kvällen. Klockan är 21 och nu ska grabbarna sova, jag ska förpacka mina nybakade bullar, ställa väckaren och krypa till kojs. Det må va fredagkväll men det kommer en lördagmorgon också. Då ska vi upp i ottan. Jag ska packa hockeyprylar och göra fika. Leverera Nils till farmor och mig själv och Axel till Nordingrå.

Rickard ligger och vräker sig på ett hotellrum på Scandic hotell. Hoppas att det inte är fler ormar som slingrar sig på det där hotellet. Enligt dagens tidning hade hotellet haft en snyltgäst i form av en orm. VEM i hela friden tar med sig en orm när man ska bo på hotell? OM man nu gör det så varför lämnar men den kvar? Å varför har man en orm som husdjur?? Fy vale va äckligt!!

I mitt hem kommer inga såna in iaf...

God natt - jag vaknar förmodligen före dig!

Inga kommentarer: