måndag 27 februari 2012

Familjen annorlunda!

Här sitter jag och blippar från Modomatchen till familjen Annorlunda... Oj, va de har det körigt med så många barn. Jag förstår inte att de hinner, förstår inte att de orkar dra på tivoli, badhus och allt vad det är. Jag förstår inte heller hur de har råd... Vad får man i barnbidrag för 10 barn?? 15000 kr??

Jag tror iaf att vi ska ta och bjuda hit alla familjer "annorlunda" till Skorped - wow - vilket uppsving det skulle bli i skolan. Det skulle ju vara perfekt. Tänk va bra alla skulle få det här... å helt plötsligt så har vi så många barn att det räcker inte med ett fotbollslag - vi måste ha två lag... Vilken önskedröm!

I den här familjen är det inte så särskilt annorlunda - att ha en pappa som jobbar borta allt som oftas är vardags-lunk för de flesta. Vi är rätt många gräsänkor på den här byn... gubbar kommer och gubbar går... Tur att vi är bra på å re oss själv.

Ikväll har jag varit världens tråkigaste mamma - har stått i garaget och målat. Fast nu är det inte innertak längre - nu är det fönsterkarm som ligger på målarbockarna. Har grundmålat nästan allt - har några lister kvar, sen är det bara att gå på med den rätta färgen. Tror att jag måste göra ett ryck med det redan ikväll - Det va visst en snabbtorkande färg.
Jag är så nyfiken på hur det ser ut i Docksta - det händer grejer där har jag hört...  Måste bege mig dit nån dag. Sportlovet kanske räcker till både Solberg och Docksta... Tänk vilket lyx - jag ska vara ledig hela sportlovet.
Hoppas bara att vi slipper helvetesjukan som härjar runt omkring oss... stackars alla magsjuka människor. Drick mycke cola... skit samma om det inte hjälper - det är gott iaf.

------------------------------------------------------------

Glöm inte att nominera nån/några som gjort nåt bra för Norrland http://www.norrmejerier.se/stipendiet/tipsa-om-norrmejerier-stipendiet-2012

Det finns många som gör bra saker, skicka in en nominering på någon som Du tycker om, som du blir glad av eller som du bara tycker förtjänar en uppmuntran för allt den/dem gör... Glöm "jante" för ett tag.

Jag har gjort en nominering som jag hoppas ska slå väl ut - tror till och med att jag ska kasta in en nominering till... allt i god Skorpeds anda!

Dags att dra på sig målarbyxorna igen... Modo leder med 3 -0!  Jipppiiii!

Kramelikram på er!!

Inga kommentarer: