torsdag 2 februari 2012

Lockande rubriker

Vilken skillnad det blir på besöken här på bloggen beroende på vilken rubrik man sätter. Vissa är mer lockande än andra... som gårdagens rubrik t ex, "Fortkörning" Det va en intressant rubrik för många. MEN som vanligt så vet man att det är inte ofta som rubriken stämmer med innehållet - Nån som läst SEåHÖR?? "Pernilla förenas med Emilio" "Bonde Fredrik lämnar..." "Daniel lämnar Viktoria" man vet ju att det inte kommer att stå nåt i texten som hör till rubriken ändå blir man nyfiken.

Jag har iaf gjort helg för den här veckan. Imorgon har jag en hemma dag - blir lite städning och målning. Gubben skickar jag på kurs.

Ikväll har det varit SSKs styrelsemöte här, efter en snabbt tillagad middag gjorde jag äppel smulpaj, klart man måste få nåt fika när man har möten... Det är ju halva nöjet, om inte hela... ;-)

Axel och jag hann till bibblan och hämtade hem några ljudböcker... när mamma är lat och inte orkar eller hinner läsa nån bok så blir det bok på radion istället.

Nu återstår en lugn och skön kväll - halv 8 hos mig och sen vet jag inte vad tv erbjuder... för jag säger som Häxan surtant - nu tänker jag inte göra nånting... bara sitta här å ... NEJ, inte sura, bara sitta å ha´re bra... tror jag tar en kaffekopp till.... Det är livet de´.

Fy vale va kallt det är, trodde inte mina ögon imorse när jag åkte ner mot Sidensjö och termometern visade -29 grader.... burr!!

Än är det ingen som blivit nr hundratusen.... men snart så.... det närmar sig - Kom ihåg att lämna ett litet fotspår!

Ha en trevlig kväll

Inga kommentarer: