torsdag 9 februari 2012

Riggat!

Ikväll har jag varit och hjälpt till med riggandet inför helgens konserter... vi har möblerat om lite i kyrkan, funderat lite om hur serveringen ska gå till, insläpp, maschaller m m. Det är lätt att jobba när alla är så hjälpsamma och bra på "sitt".

Kom ihåg alla Skorpedsbor. Tänd en maschall vid era infarter på lördag eftermiddag... bussen kommer från stan vid halvfem så då ska Skorped visa sig från sin bästa sida... Som alltid men varför inte spetsa till det lite.

Nu är det helg för min del. En arbetsvecka som verkligen gick fort och trots min förkylning så har det gått toppen.

Jag tog en sväng på stan idag och shoppade lite kläder... det va länge sen. Tur att de är så hjälpsamma på Vero Moda - tror förbaske mig att jag börjar bli gammal - jag gillar när jag kan fråga personalen om hjälp... Måste prova lite imorgon så jag får se om det är som jag tänkt mig.

Imorgon är det fredag och då ska jag verkligen lägga allt krut på att städa och fixa undan lite här hemma. Har varit lite slött på sista tiden eller kanske brist på tid...
Jag ska även få klippa mig - ringde till världens bästa PETTERSSONS FRISERING - visste att jag var ute i absolut sista minuten men de ordnar sig alltid. Både jag och Nils ska få bli klippta medan Axel och Rickard är på träning - kunde knappast ha timats bättre.
Helgen består av hockey på längden och på tvären, Wake Up´s konserter och ännu mera hockey... ännu en helg som kommer att gå mycket fort.

Det känns jättekul med helgens musikäventyr - tänkt att vi är i hamn med det som började för några månader sen... en liten tanke som blev till en stor händelse för hela byn. 300 biljetter sålda och många har tyvärr blivit utan biljetter.

Jag har det förmodligen bäst i hela världen!!

1 kommentar:

annica lygdman sa...

BRA jobbat Katrin (mfl)... Klart vi tänder mashaller :-) kraaam..