onsdag 1 februari 2012

Fortköring!

Ja, så kan det vara... det går för fort... inte bra eller? Jag är expert på max-fart både på det ena och det andra.
Idag va en sån där ledig dag. Vaknade kl 3 i natt och kikade ut och såg att gatlyset va i full gång... och att det snöade. Åhhhhhh mera snö - Nu är det nog - vart överklagar man? Vem har beställt all denna snö??
Hur som helst så somnade jag om, steg upp  och skickade grabbarna till skolan.
Drog på mig promenad kläderna och gav mig ut med Anna. Vi drog till och gick ända till Bromans idag... det va härligt.



Kom hem och kokade en panna kaffe, bytte om till målar-stassen och gjorde ett pass i garaget med målningen. Tiden går fort när man har "roligt". Insåg vid 12-snåret att kaffe suget va enormt... kokade en panna kaffe igen - snabbtinade semelbullar och vispade grädden med ena handen och plockade jag ur diskmasinsbestick-korgen med den andra... Det gäller att ligga i om man ska få något gjort. Fick mitt fika sällskap, skönt med en paus... fortsatte mitt målande tills grabbarna kom från skolan. Fast det kom bara en kille, Nils drog till Emil... längtan har varit stor tror jag.

Gjorde middag, lax och potatis. Tog en dusch och klädde mig för ett städpass i KBs cafeteria. Packade grabbarnas träningsväska och innan vi åkte iväg hann jag skotta gårdsplanen också.

Jag känner mig som en låt med smurfarna - det går en aning fort... jag tror att jag ska hinna en miljon saker på minimal tid. På nåt vis går det... men herre gud va det är körigt just nu... men det är väl det som är livet... känns som jag skrivt det här tidigare. Tur att det inte är hastighetsbegränsning på livet - då hade jag åkt på fortkörning, det är jag helt säker på.
Trots denna fart så är det massor jag inte hinner med... MEN bara jag får undan målningen så har jag ju inte det som hänger över mig.

Imorgon är det jobb och även där fullt upp. Sen är det helg för den här veckan. Fredag har jag inget speciellt inbokat - det har däremot Rickard - han ska på kurs hela helgen. Själv ska jag på hockey både lördag och söndag... Känns som den här helgen kommer att gå FORT även den.

Just nu känner jag mig rätt förnöjsam - har äntligen fått sätta mig och njuter av att få kasta upp fötterna på borden... surfa runt lite och kolla vad alla andra människor haft för sig det senaste dygnet... tur att det finns nåt som heter Facebook. Kom på att jag inte varit ute på nätet på hela dagen.

Dags att luta sig tillbaka och kolla in fuskbyggarna - vilket skämt - att det finns så många dåliga hantverkare...

Ser även på min besöksräknare att det är dags att planera för 100 000 besöks kalaset... KANSKE är det just DU som blir nr hundatusen. Lova att lämna en kommentar så jag vet vem Du är... skulle vara jätte kul!

Nä tack å hej... å va jag längtar till fredagsmyset... är så sugen på chips!!!

Inga kommentarer: