onsdag 29 februari 2012

Samma början och slut

Den här dagen började precis som den slutade.
Sedan grabbarna gått till skolbussen drog jag på mig målarkläderna och gick ut i garaget och målade. Hade gjort upp en tidsplan för dagen som höll rätt så bra.

Åkte till Linda med spikmattan och nåt mirakel-linnement. Hoppas att ryggen bättrar på sig för det där såg verkligen ONT ut.

For och hälsade på en cirkelledare som ville ha besök och lite förklaring om hur man startar en cirkel, bra sysselsättning på en ledig dag... men det gick fin fint... man måste ju ställa upp när världen kallar!
Därifrån åkte jag vidare till mr B och fick en trevlig pratstund och kaffe... det va länge sen sist.
Kom hem lagom vid lunchtid och kände att jag var vrålhungrig - åt och tog sparken och återlämnade en lånad stjärngossestrut - tack Aina - det blev ett långt lån men troligtvis har du inte behövt den med tanke på att det är en rätt säsongsbetonad pryl. TUSEN TACK FÖR LÅNET iaf.

Vidare mot köksinspektion - snyggt!! Mera kaffe och mera prat.
Grabbarna kom hem från skolan och jag målade lite till... fick ett trevligt telefonsamtal av en min goda vän Mia... alltid lika härligt att surra om ditt och datt - ibland ofta, ibland långt mellan gångerna. Mia, du har förmodligen räddat mig ur en riktigt svidande situation... ha haa... (ses imorgon,vännen!)

Packade träningsprylarna och gjorde mat, makaroner och köttfärssås - de tränar man bra på!

Herrarna N dök upp och inspekterade mitt måleri... fick order om att måla ett varv till - skulle hämtas imorgon... JAPP - Alltid redo - ska bara till Bjästa fram-å-åter...

Drog iväg på träning och satt och surrade med en annan hockeymamma... kul med nya bekantskaper.

Efter lite kvällsfika med grabbarna så va det dags igen - målarbyxor på och göra ett sista pass. Nu är'e klart och dags för sängen... har till och med hunnit tala med R ikväll. Verkar gå bra där borta i annan-land.

När jag läser vad jag skrivit så kan man konstatera att  det målas, dricks kaffe och surras en hel del om dagarna. MEN jag har väl hunnit hänga en och annan tvätt också. Nu känns det lugnare när målningen inte hänger över mig. Jag kanske till och med drar till och storstädar på fredag...  Skulle verkligen behövas.

Hur som helst så säger jag tack å gonatt... visst ser det mysigt ut i mitt förra inlägg - SNÖRAS... det är lovely!! Vet inte i vilken ände jag ska börja skotta... Värmepistol kanske?!

Inga kommentarer: