söndag 20 juni 2010

Vilket bröllop!

Efter gårdagens fotbad och klädbyte - man kan ju inte gå på bröllop i jeansshorts... så cyklade jag över till Irene och de andra brudarna - Irene hade gjort jättefint - dukat med guldservisen, jordgubbar, melon, parmaskinka och goda ostar - hällt upp det röda bubblet. Det va bara att invänta brudparet och alla gästerna. Åh va fina alla va. Vi hade jättetrevligt och vi lyckades hålla tårarna borta... nästan iaf.

Kvällen avslutades med tacos på vår altan med familjen Su. Det blev en rätt lååång sittning, fick även storfrämm'ern'e från Holm, vi höll nog ut längre än Daniel och Victoria...

Nu sitter jag och försöker bli varm efter en heldag på Nisses auktion - Snacka om svinkallt. Jag "gatt" rakt hem och hämta vinterjackan - jo, det är sant. 20 juni och det är jacka-mössa-handskar som gäller. Ur led är tiden.
Vi hade tänkt att ta en tripp till Docksta men det blev bara Rickard som fick åka - inga barn ville följa med och jag hade lite annat att fixa med här hemma. Fast om sanningen ska fram ser jag på reprisen av Kungliga konserten... måste bara få se barnkören en gång till - så fina de va!!

Men man kan ju inte bara sitta och se på tv - Dammsugaren måste också få slita lite. Så i kärleksyran får jag väl dra ett varv och fånga upp lite skräp... 

Så till sist - GRATTIS Anna - ÄNTLIGEN SEMESTER!!! Det va väl på tiden... skräm fram lite finväder också för jag verkar ju inte klara av det med både hot och änglagårdmusik!!

Inga kommentarer: