måndag 28 juni 2010

Grattis Nova!

Idag har vi haft en riktig kalas dag för Nova! Många roliga presenter fick hon. Två tält och en tunnel som skulle byggs ihop. Tur att Rickard är en händig kille.
Det bjöds på tårta och goda negerbollar...  ett riktigt sommarkalas.
På bilden provsitter Nova sina nya trädgårdsmöbler och smakar på den goda tårtan

Synd bara att Rickard skulle åka iväg idag. Vi åkte till flyget och grabbarna stannade på byn. Inget vidare att åka bil en sån här somrig dag.
På vägen hem hämtade jag plantorna till växthuset så nu är det fixat också.

Hur va då vår härliga helg?? Som vanligt, gott sällskap, god mat... trevligt på alla vis MEN himla blåsigt!! Vi fick till en midsommarstång, sillfrukost med allt som hör till. Karro fixade en trekamp som mitt lag gick segrare ur... kanske för att vi hade kämpen Nils med i laget.

Någon soluppgång va jag inte med på men ett nattligt bad blev det iaf... brukar ju vara uppe till sista man men kanske börjar man bli gammal... eller så va det bara för att det va så förbannat kallt...

Summan av kardemumman - en trevlig midsommar och bra start på SEMESTERN!!

Nu sitter jag här i soffan och grabbarna har just lagt sig. Saknar sambon - skulle ha varit trevligt med lite filmsällskap men jag får väl klara mig i tio dagar. Det är ju första kvällen som är värst.

Jag lägger in lite bilder från dagarna som gått...

Jag är en lycklig person... vilken tur jag har!! Inte rik, inte bäst men jag har en underbar familj och nåt anat behöver jag inte!!  Solen skiner.... Jag NJUTER!!

Sommarens första sväng på vattenskotern... härligt när solen skiner...

Glass på näsan!
Vi tog en tur till Docksta igår kväll. En härlig och vindstilla stund vid havet.

Dagens födelsedagsbarn - Nova i full färd att öppna paket... Det är kul å fylla år!!!

Kram kram!!

Inga kommentarer: