torsdag 3 juni 2010

Det finns människor med ett gott hjärta, folk som bryr sig och folk man bara KAN tycka om. Det är skönt att det finns såna personer! Tack för att ni finns.
Vem/vilka jag menar? Det behövs inga namn - för då glömmer man alltid nån... Det räcker att de finns.

En sån blåsdag det blev av den här dagen - mulet när jag vaknade, lite sol när vi gick ut, gassande sol på väg till jobbet, härligt på lunchen och sen satte blåsvädret igång... Det kanske är vinddraget efter mig... jag har räknat ut att min minut innehåller säkert 80 sekunder... åtminstone i tanken. Eller är det ordet tidsoptimist jag tänker på??
Alltid samma rus... alltid en minut att ta igen... Hade rätt bråttom på vägen hem, men eftersom vi firar 6:e juni på söndag så skulle en svensk flagga transporteras hem... sååå jag tog vägen via mor och hämtade den gul/blå, en kram och sen vidare....

Kvällen har varit lugn och skön - flera koppar kaffe på altan med tillhörande kubb - de ä gott de´.

Anna kom och levererade två bakåpor som jag beställt från Bredbyn... va lite ämliga men ska väl ta sig bara de får lite sol, vatten och omvårdnad.

Blir kanske plantering imorgon om vädret tillåter... plantera i storm är inget att rekomendera.
Nu är det helg igen och det är bara att njuta... på söndag spelar Axel fotboll på Bredbyn - hurra... hela dagen på Olympia och sen blir det Nationaldagsfirande vid Minigolfbanan... kl 18.00 KOM å köp fika och trivs. För det är ju det vi gör i Skorped - TRIVS!!

Appropå fotboll och Anundsjö IF - Nu är vi igång med "tjäna pengar till klubben karusellen" Annsofie kom ikväll med tre fantastiska rabatthäften som ska säljas tills på söndag - 100 kr st och med kanonerbjudanden från Anundsjöföretag - några erbjudanden va riktigt bra - 15% på LUNDS... å en gratisluch på Sannas... å då har man redan där hämtat hem vad häftet kostar.

Simsalabim - jag tror jag ska trolla mig i säng i tid för en gång skull... se en film på datorn kanske... här nere bara fryser jag och är sugen på nåt onyttigt och som nån klok person har sagt - den som sover syndar icke...

Natti natti!!

Inga kommentarer: