tisdag 29 juni 2010

Somrigt värre!

 Vilken underbar känsla det är när man tittar ut på morgonen, solen gassar och det är varmt i luften - inget kall-blås-väder från alla väderstreck!! Bara varmt.
Kaffe och morgontidning på bron - mer kaffe å så en macka... Axel vaknade vid 9... sommarlovsmorron på tv...
Känns nästan lite hårt att skriva allt detta med tanke på att vår stora familjeförsörjare sliter på kontoret i Stavanger. Men man ska ju hålla sig till sanningen!
Bestämde rätt snabbt att idag skulle det bli bad. Inte göra som vanligt - dröna på här hemma och SEN åka å bada - sen brukar innebära att solen gått i moln och badsuget inte alls är lika stort. Vi drog iväg direkt när Nils kom ner för trappen - yrvaken som aldrig förr... Fika och luftmadrasser fulla bilen (schysst med tryckluft villl jag bara säga) Hämtade upp Emil och sen va det sol och bad för resten av dagen.

Ikväll har vi spelat en snällvariant av FIA... Alltså, ut ur boet med vilken siffra som helst... inga knuffar och sen fick alla pris, även den som kom "hem" sist.
Ett trevligt fiaspel som jag fick från SV... en bricka med spelplan - vi plockade åt oss några fina stenar och sen va det bara att spela.
Kl 20.00 va de färdigspelat - dags för premiären av ALLSÅNG på SKANSEN. Jag minns fortfarande när vi va där på riktigt... oxå en mycket solig dag.

Ikväll sover kusin Oscar här - så sängen är fullproppad av barn. Måste nog bära bort några om jag själv ska få plats. När alla somnat tog jag mig ett stort glas sommarsaft och några sockerskorpor... det är väl sånt man gör när det är sommar.
Det är slitigt med fin-väder - jag känner mig faktist lite trött så det är nog bara ett som är kvar - gå och lägga sig men först måste jag ut i grabbarnas tält och ta in allt de dragit dit. Det hotas om regn i natt och det är ju tusen gånger trevligare att ta in torra filtar och täcken såååå jag sticker ut direkt i sommarnatten!!

Inga kommentarer: