tisdag 22 juni 2010

Så kom då denna dagen!

Efter hårt arbet så kom då denna dagen - Sista dagen innan semestern. Dagen då allt är kvar - dagen då det är längts tills det är dags att börja igen... Inte för att jag misstrivs på jobbet men det är så enkelt att inte behöva åka iväg, fixa med barnen... bara vara, bara vara ledig!
Bästa av allt är att det inte är nåt inplanerat - man tar dagen som den kommer.

Som vanligt så hade Vivi-Anne förberett en fin sommarpresent till mig... TACK! Boken - Sommar med Ernst som jag suktat efter hela våren. En jättefin blomma å så en bok till... som handlar om lata trädgårdar - låter som det passar mig precis.

Nu är husvagnen städad och jag har börjat att packa lite inför midsommar. MEN hur mycket man än förbereder så blir det alltid kaos innan man ska iväg. Alltid nåt man har glömt. MEN det är väl så det ska vara eftersom det återkommer varje år.

Nu ska jag luta mig tillbaka, lyssna på fotboll och bläddra i min bok... MEN först så ska det svängas ihop en välling och grabbarna ska i säng.
Imorgon ska jag bara lata mig och göra ingenting - låter likt mig, inte sant??

Ajöss!!

Inga kommentarer: