onsdag 9 juni 2010

Så kom solen!

En dag med bara slätregn slutade med sol och klarblå himmel - vem vill sova då? Jag lyckades trots allt få mina små troll i säng efter en pratstund på altanen - å så bullar å mjölk förståss! Så härlig avslutning på en bra dag.
Nu återstår det bara att ställa allt på plats, packa väskan inför imorgon... Sista skoldagen och sommarfest på dagis! Livet är underbart och när mina barn säger att du är den snällaste och bästa mamman så kan man väl inte annat än må toppen!

Det är bara en sak som stör mig - gräsmattan tycks ha gillat regnet och växt nåt hysteriskt - men det går inte att klippa när det regnat en hel dag - det får bli fredagsnöjet! Måste bara komma ihåg att tanka en dunk så jag har... måtte vi snart få vår mack här i Skorped så vi slipper dessa dunkar. MEN snart sitter vi å minns hur det va på den tiden vi va tvungen att åka tvärt över skogen för å få full tank...

Gulls (Rickards mormor) fina sommar duk ligger på altanbordet - kul med gamla släktnigar hantverk som man får ta fram vid speciella tilfällen... imorgon äter vi skolavslutningstårta - Där skulle Mocke ha passat in bra - men som vanligt sitter han väl och dinglar med benen på nåt fluffigt moln och njuter av att titta på oss! 

God natt, jag är nöjd med min dag - hoppas att du är nöjd med din! :-)

Inga kommentarer: