söndag 5 december 2010

Inga vinster...

Jaha, så är det kväll igen. Nu kan jag konstatera att jag förblir en fattiglapp. Trots flera försök att erövra miljonerna så blev det nit igen. Inga vinster på HarryBoy trots 5 rätt.. Våra två bingolotter vann vi inget på så vitt jag vet... Axel va nära men vad hjälper väl det när man saknar en siffra.

Dagen har varit hur mysig som helst. Vi har bakat, varit ute och satt fram våra tomtar i skåpet.

Efter middagen knallade vi över till grannarna och överlämnade jultidningar och inspekterade döttrarnas nya killar... grannkäringa måste ju veta vad det är för typer de umgås med *hi hi* Där fick vi kaffe och en trevlig stund... När vi skulle springa hem halkade Axel och slog sig i dörren... först blev det tyst och sen ett skrik... Ja, ja tänker man, det gjorde nog ont det där men när jag såg pojken blev jag lite brydd - det va blod över hela han och det bara strömmade ännu mera. Såg inte heller vart det kom ifrån... hjälp... - men jag behöll mitt lugn och han grät och va rädd... Tog in honom på toaletten och fick honom lite lugnare. Då såg jag att det va ett fult jack i huvudet... med papper och en ölburk för att kyla så gav det sig och allt återgick till sin ordning. Jag hämtade en påse med snö som kylare istället för burken. Mitt i detta så startade ettans bingo och det va rätt kaotiskt men det gick bra och den nerblodade tröjan ligger i en hink med kallt vatten. Barnet fick en dusch och jag fick möjlighet att se hur såret såg ut. Det va nog inte så farligt. Jag va lite rädd att han fått en hjärnskakning men han mådde bra och va glad och nöjd innan han gick till sängs.
Jag är stolt över mig själv att jag kan behålla mitt lugn när det händer såna här saker. Men visst blir man rädd när barnen gör sig illa.
Slutet gott allting gott...

Luciatåget i alla vinklar samtidigt...




Här kommer några bilder från gårdagens lucia-kväll!

Tomtenissan och tomtenissen är visst kusiner...


Alla barn fick en godispåse. Vilket bra ställe!!


1 kommentar:

lantislygdman sa...

Vilken tur att det gick bra! Man ska alltid ha en öl i kylen om olyckan ä framme.....