söndag 26 december 2010

Få förunnat!

Som jag skrev tidigare så gick vi till kyrkan idag på söndagsskolefest. Det är tradition här i Skorped. Att Axel dessutom fick en bibel va en glad överraskning - som 7 åring får man det...
Det va en jättefin bibiel och ett jättefint julspel. Det är med tårar i ögonen man beskådar detta. Alltid lika fint och alla barn gör det så bra. Vilka talanger det finns i den här byn. Att få bo här och uppleva detta är få förunnat.
Ikväll har vi sett Modomatchen som slutade med spännande straffar men dessvärre med förlust. Vi har spelat spel - "BRICKS" Det gäller att bygga ett så högt torn som möjligt med träklossar. Grabbarna va riktigt duktiga. Sen tog vi oss några race i Mario Kart - barnen lär sig fort kan jag säga.

Nu är det kväll i huset. Mina små älsklingar sover gott och jag unnar mig själv lite egen tid. Det är skönt när lugnet lägger sig.
Imorgon blir det en "rantar" dag, först Bjästa och sen cityt... byte av pjäxor och inköp av diverse nyårs grejor. Måste kolla in vad vi ska äta på nyår - Vi blir nog 14 st i år om alla är friska och krya! Det ska bli kul med lite partaj.
Nu är det inte många dagar kvar till Rickard kommer hem - att det trots allt gick så fort tills han kom hem.

Jag är en lyckligt lottad person - å det är jag tacksam över...

Inga kommentarer: