onsdag 23 januari 2013

Skidpremiär

Så va skidpremiären avklarad för i år. Ja, även premiär för mig i Skorpeds Elljusspår - jag har alltid åkt i Arnes spår...Vilken himla bra motion det är att åka skidor. Man blir ju helt slut på i varenda muskel... armar och ben får verkligen jobba.
Vi va inte så många i spåret men några träffade jag på... ?!

Bero om man är helt lömmen imorgon och bero om man ens tar sig ur sängen? En varm dusch och lite sträck å tänj på musklerna så kanske det går vägen.
Den här killen dök upp... fast kanske inte i spåret utan när jag googlade på mina skidor...
Fast nog hade det varit trevlig å få morssa på Anders Södergren
Tur att man har en personlig vallare - jag kan ingenting om sånt... Min heter Lars Jacobsson och jag försåg honom med en rulle valla tejp som han fixade fast på skidorna.Eftersom jag nästan inte åkte nåt förra året så funkar fjolårs tejpen även i år. Mycket praktist må jag säga. +5 till -20 grader, vid andra grader åker man ju inte skidor så man behöver rakt inget annat. Skidorna går nästan för bra. Huj va det gick undan.

Nu ska jag bara njuta av kvällen och tycka att jag varit duktig motionerat 2 ggr idag. Det är både Modomatch och Mia på Grötö
Ett riktigt kanonprogram och helt i min smak!
 
Ha re bra - för det tänker jag ha iaf!

Inga kommentarer: