fredag 25 januari 2013

Fredags trevligt!

Startade dagen med skidåkning i Arnes spår... jädrar va det gick bra - varm saft och trevlig sällskap hade jag också med mig.
Sen blev det födelsedagsfika hos Anna.

Fixade käk till kidsen som drog på träning i Bjästa och kvar blev jag... vi hade börjat småstäda lite på övervåningen men det är inte "bara" att städa barnrum och lekrum.
Rensade ur en massa urvuxna kläder som ska till nån hjälporganisation... tur att det är nån som vill ha allt man inte behöver själv.
Sen satte jag igång att försöka få nån ordning på lekrummet. Axel ville ha så det gick att sitta i soffan och spela PS3. Skulle väl inte va nåt problem tänkte jag... men dra åt skogen va det blev besvärligt... inget blev nå bra och jag styrde och stånkade med möblerna.
När jag tillsist trodde att jag skulle gå bet så såg jag ljuset... eller jag la helt enkelt om strategi.
Började med att byta gardiner och fixa lite med det kuliga och sen såg allt genast ut att lösa sig - Konstigt!!
Hur som helst - nu är jag rätt mör i kroppen efter skidåkning och ommöblering.

Snart kommer mina tre favoriter hem. Då ska vi ta en tur till födelsedagsbarnet igen. Blir väl en tre-tår för mig, jag har ju redan testat tårtan. Fast jag har jobbat så hårt så jag förtjänar lite fika.

Va man känner sig duktig när ett sånt här maraton jobb är gjort... sen att jag har rört till det på lite fler ställen är väl sån man får stå ut med... jag löser det. När man utför ett projekt står ju alla andra projekt stilla!!

Inga kommentarer: