tisdag 29 januari 2013

Clas O kan man lita på

Nisse kryade på sig lika fort som han blev hängig. Idag blev det skola och jobb, precis som vanligt. Full fart på jobbet och man hinner knappt blinka tills det är lunch.
Jag hade två ärenden idag.

Jag hatar mina lampor till toa-spegeln - Spottar som alltid är trasiga. Bor det en elektriker i det här huset eller? Det är likadant uppe och nere på toan - (samma probelm i hus utan elektriker, skit-skåp, dyra är de oxå VEDUM = sämst!)
Nu har jag tröttnat på att sminka mig med pannlampa (skämt) men nästan iaf.
In på Clas O, hittade nå liknande lampor som jag lyckades pillra bort imorse - och när jag kom hem så passade de perfekt och nu ser man sig själv rätt så bra igen.
MEN för att vara säker så köpte jag två olika sorter vilket betyder att en sort är FEL - bara att knalla in dit igen och byta - då ska det bli ljust och fint även på övervåningen.

Ärende nr 2 va inte lika lätt - Axel hade beställt på en speciell mössa - hittade ingen på hela stan så nu blir det Ellos istället.

Dagen rullade på i en rasande fart. Efter maten blev det en promenad och sen Modo match på tvn. Vi fick besök av farfar, det gav mig en anledning att koka kaffe och jag tror Axel uppskattade besöket. Hade en hel del funderingar om utvisningar, dragningar, passningar och annat. Tur att en farfar har svar å tur att de bor så nära så barnen får träffa dem när de vill!
---
Ordning på torpet
Nu är det mera ordning på bokläsandet på kvällarna, Grabbarna får ett kapitel läst varje kväll och nu börjar det dra ihop sig mot slutet i boken - Jag tror barn mår bra av att en vuxen läser en stund varje kväll innan de ska sova. Lugn och ro och en mysig stund tillsammans.Vi stressar på tok för mycket!

Imorgon är jag ledig och jag har redan laddat tvättmaskinen så det är bara att starta igång den det första jag gör.
Hade tänkt åka skidor men finns väl knappast nå spår efter kvällens snöande. Om det är nån som läser det här och vet att spåret är draget i Arens spår så lämna gärna en kommentara här... (fast alla är ju så rädd att skriva nåt ;-)  )

God natt - jag ska hoppa ner i sängen och sova gött med mina små killar!! Den stora killen sover ju på annan ort några nätter så vi får lov att klara oss på tre!

Law Law!!

Inga kommentarer: