onsdag 9 januari 2013

Kalas!

Ikväll har vi kalasat... Ca 25 gäster kom å fikade... Lika roligt som alltid. Smörgåstårta, marängtårta som jag fixat och en kolatårta som farmor sponsrat med. Jag fick även bjuda på mina egen gjorda tryfflar... Fick godkänt av bl a Alfred och Axel - inget dåligt betyg. En trevlig kväll på alla sätt å vis. Tror att födelsedagsbarnet va rätt nöjd oxå. Av oss fick han en massa saker - Rickard gillar paket, å vem gör inte det... Men det är väl bara han som erkänner...¿?
Han fick bi a L'Oréal produkter, rengöring och mjukgörare för ansiktet... Tänkte att även om han är ung så kanske han kan behöva lite hjälp på vägen... I kitet ingick även en super deo plus nya Gillette rakblad! Å det va ändå bara ett av alla paket. Skjorta från Bergmans, en Dahlin tischa, hörlurar och putsduk till paddan å så en snygg mössa... Han fick fler paket än barnen brukar få... Nästa gång är det jag som fyller år i det här huset ;-) "som man bäddar..."
Konstateras kan: Det är kul med kalas!
Sist in ikväll va Elin N som oxå fyller år idag - Grattis Elin, kul att du kom!
Grattis även till Ida H - Rickards båda kusiner fyller år på samma dag - märkligt på nåt vis!
Nu loggar köksan ut för idag... Host å krax - apan va less jag är på min sjuka! God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratta maken ifrån oss! Kram janet